Asikurtlar©

YALAN MAKİNELERİ

YALAN MAKİNELERİ
30 Mart 2016 - 7:31 'de eklendi ve 2535 kez görüntülendi.

            

    

Birkaçı dışında iktidar yandaşı yapılan Türkiye’deki gazeteler, birer yalan makinesine dönüştü.

Üstelik sürekli “üç maymun”u oynuyorlar.

Ünlü “Kabataş yalanı” ile rezil olmuşlardı, ünlü E… Vakfı vakasıyla zirve yaptılar.

Hele Zarrap’ın tutuklanmasını hiçbiri görmedi, duymadı, yazmadı…

Yazamadılar… İşin cılkı çıkacaktı.

Son vaka Yeni Şafak’tan… “Kadınların da askere alınacağını” yazdı, Milli Savunma Bakanlığı haberi yalanladı.

Ayrıca Facebook’ta yaptıkları 10 milyon takipçili sahtekârlık nedeniyle sayfaları durduruldu.

Gazetenin müzmin Atatürk düşmanı ve AKP’nin “akil adamı” yazarı, Edirne Sosyal Bilimler Lisesi’nin kütüphane açılışına katılıyor, öğretmenlerine övgüler düzüyor. Sonra Twitter’dan okulu hedef alarak “Dün Edirne’deydim. Acilen el atılmazsa güzelim Edirne Kemalist sözde aydınların elinde can verecek. Edirne’ye sahip çık Türkiyem” mesajı atıyor!

Vukuatları üç-beş değil… Hatırlatalım:

‘Himmeti aldı, FETÖ şerifi oldu’ manşetiyle çıkan Star, “ABD’li savcı FETÖ’nün yıllık 2,5 milyon dolar ödediği hukuk bürosunun avukatlarından senatör (isim kaldırıldı)’in bir numaralı adamı” diye yazdı. Pes dedirten bir şekilde!

Akşam ve Star’la aynı gruptaki Güneş ise savcı savcı Bharara’ya ABD Başkanı Barack Obama’yı tutuklama çağrısı yaparak fark yarattı.

Star, CHP’li Umut Oran’ın Cumhurbaşkanı’nın kızı Sümeyye’ye suikast planlamak üzere gazeteci Emre ile Twitter’dan görüşme yaptığı ve para aktardığını yazdı. Haber yalandı ve Star, Oran’a 10 bin TL tazminat ödemeye mahkûm edildi.

Türkiye’de yayın yasaklarına ses çıkarmayan havuz kalemşörü Hilal Kaplan, “Belçika yayın yasağı getirdi” yalanını dolaşıma soktu ancak yalancının mumu kısa sürede söndü.

Yandaş A Haber ve Akit, İstiklal Caddesi dışında bir patlamanın da Nişantaşı’nda gerçekleştiğini duyurdu. İstiklal’deki patlamanın ardından ‘Nişantaşı’nda patlama’ yalan haberini yaptı. A Haber’in canlı duyurduğu, Akit’in de yayınladığı haber sosyal medyada hızla yayılarak korku ve panik yaratınca Vali Şahin tepki gösterdi, iddiaların asılsız olduğunu dile getirdi. Ama Sabah utanmadan, “Sosyal medya terör ortağı” diye manşet yaptı.

10 Kasım 2015’te, törene katıldığı halde Anıtkabir’de Atatürk’ü anma törenine MHP’li Bahçeli’nin katılmadığı yalanını yazdı.

Havuzcular, Türkiye’nin Cumhuriyet kurulduğundan beri ilk toprak kaybı olarak tarihe geçen Süleyman Şah olayını, “Toprak kaybetmedik, oradan çıktık ama gittik başka yerden toprak aldık” diye haberleştirdi. Bayrak diken askerler fotoğrafının da Amerika’nın İwo Jima Adası Savaşı’nda kullanılan propaganda fotoğrafıyla aynı olması da kimsenin gözünden kaçmadı.

Sabah, Boydak Holding’in iki yöneticisinin tutuklanmasıyla “Avrupa’nın en büyük yazılım şirketi SAP’ın Boydak Holding, Kaynak Holiding ve İpek Koza Grubunca da kullanıldığını belirterek ortak ilişki kurmaya çalıştı. Ama Sabah tarafından da kullanılan SAP yazılım sistemi sosyal medyada alay konusu oldu.  Çünkü SAP, 2012’de yılında Çalık Holding’e ‘Altın Ödül’ vermişti!

Yine o Sabah, alaycı ve komik bir sitenin haberini gerçek gibi internet sitesinde yayınlamıştı. Haber, “NASA o gerçeği açıkladı, Dünya Kasım’da 15 gün kararacak” başlığıyla duyurulunca alay konusu oldu!

Bakan Müezzinoğlu, Sabah’ın, “bakanlıktaki sözde ‘paralel bürokratlar’ Basel ilaç şirketiyle gizli ortaklık kurup 2,5 milyar dolarlık vurgun yaptı” haberi üzerine “Söylenecek bir şey yok. Masabaşı hazırlanmış bir haber” demişti.

PKK ve paralel karşıtı haberler yapan Yeni Akit’e yakın Habervaktim, “Özgür Gündem gazetesinin Yeni Akit’in matbaasında basıldığını ve bu hizmetinin karşılığı olarak Özgür Gündem yani PKK’dan para alıyor” diye yazdı.

Akşam, Kobani eylemlerinin arkasında Cemaatin olduğunu iddia etti.

TSK, Akşam’daki “Karargahta 40 paralel paşa” haberine “Kamuoyu nezdinde TSK’nın kurumsal kimliği ile mensupları hakkında olumsuz algı yaratma çabasını içeren iddia ve yorumların, hiçbir hukuki, insani ve vicdani dayanağı bulunmamaktadır. Somut bilgi ve belgeye dayanmayan dedikodu mahiyetindeki maksatlı haber.” açıklaması yaptı.

Akşam bir yalan habere daha imza atarak, düşük maliyet, hız, elektrik kesintilerinde veri kaybı yaşanması gibi onlarca nedenden dolayı kullanılan dünyanın en meşhur ve en yaygın bilgisayar sistemi Thin Client’ı ‘haberleşme için kullanılan gizli hat’ zannetti.

Sözcü muhabiri üzerinde Atatürk resmi olan küçük bir duvar halısını kapı önüne paspas gibi koyarak “Marmaris’te bunu da gördük” diye haber yaptı.

Yeni Şafak, Atatürk’ün İsmet İnönü tarafından zehirlendiği iddiasını yazdı. Üç mektuba dayandırılan haberdeki 1938 tarihli belgelerde, ‘hekim’ yerine ‘doktor’,  ‘ecnebi’ yerine ‘yabancı’ gibi kelimeler ve yazı fontunda da “Windows 7” kullanılması gülünç idi!

Yeni Şafak, bir ara ‘geziciler musluğu açık bırakarak darbe yapacak’ diye yazmıştı!

O Yeni Şafak, Ankara Kızılay’daki bombalı saldırıyı gerçekleştiren kişiyle ilgili “Canlı bomba Cumhuriyet muhabiri çıktı” başlıklı haberi de yalan çıktı. O kişinin hiçbir zaman Cumhuriyet muhabirliği yapmadığı anlaşıldı!

Yeni Şafak, “Donarak ölüyorlar” başlıklı haberde “İç savaşın sürdüğü Suriye’de aşırı soğuklar, binlerce sivilin hayatını tehdit ediyor. Esed rejiminin kuşatması altındaki Halep ve Humus’ta biri 6 aylık diğeri 1 yaşında iki bebek donarak can verdi” diyordu ama fotoğraf Suriye’de değil, Erdoğan yönetimindeki Mardin’de çekilmişti!

Takvim’in “İşte kalleş PKK” haberinde kullandığı fotoğraf da montaj çıktı ve fotoğraftaki “bombacı” genç kadının da sivil bir yurttaş olduğu anlaşıldı.

Takvim, parti ve demokratik kitle örgütü temsilcilerinin Taksim’deki Kazancı Yokuşu’na 1 Mayıs 1977 yılındaki katliamda ölenleri anmak için karanfil bıraktıkları görüntüler üzerinde oynadı. Fotoğraftaki kişilere kafa ekleyen gazete, fotoğrafa Zaman gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ekrem Dumanlı ile Fethullah Gülen, Hakan Şükür ve Aydın Doğan gibi isimleri de ekledi ve bu fotoğrafın haberini ‘İşte ittifak’ diye verdi.

Yine, AA’nın fotoğrafını ‘Eline Sağlık’ manşetiyle duyuran Takvim, “Cumhurbaşkanı’nın Obama ile görüşmesine bu kare damga vurdu. Erdoğan, masadaki dört parmaklı el (Rabia) heykeliyle Türk düşmanlarına meydan okudu.” diye yazdı.

Takvim, “Büyüyen Türkiye’yi hazmedemeyen dünya, ilk milli savaş gemimizi görünce tokat yemişe döndü. Psikolojik mücadele başladı. ABD ve İngiliz medyası, ‘dengeler değişecek’ diye korkuya kapıldı… Türkiye’nin ilk milli uçak gemisi, dünyayı endişelendirdi. Yeni Türkiye’nin gücünü gören ülkeler paniğe kapıldı” ifadelerine yer verdi!

Takvim, Suriye’nin kuzeyinde oluşturulacak ‘IŞİD’den arındırılmış bölge’nin Halep’i de kapsayacağını ve kontrolün tamamen Türkiye’de olacağını yazdı ve 82. Vilayet olarak niteledi.

İşte yandaş yalan makinesi gazeteler… Okumasanız da olur!

 

Mustafa Önder

 

Etiketler :
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER